vko 50 | Maanantai 9.12.2019.

Merinovillainterlockista lyhytlahkeiset villahousut

Keskustelunvaihtoa innokkaiden puikkojenheiluttajien välillä

Merinovillainterlockista lyhytlahkeiset villahousut

ViestiKirjoittaja TinttiQQ » Su Kesä 02, 2013 13:46

Meillä on käytetty kestoja vain päiväsaikaan, kun on tuntunut, että on se niin vaikeaa erikseen öitä varten ruveta sisävaippoja ompelemaan ja niitä kamalia neulottuja villahousuja, jotka raapii ja kutittaa atooppisen lapsen ihoa. Nyt sitten jostain luin, että myös taskuvaippoja voi käyttää yöllä ja päälle voi pukea villahousut varmistukseksi. Ja sitten tajusin, että on olemassa sitä merinovillainterlockia. Nyt sitten pohdiskelen, että kuinka paljon pitää tilata merinovillainterlockia jos haluaa tehdä yhdet tai kahdet lyhytlahkeiset vaippahousut? Ja mistä kaava sellaisiin? Jossain 2008 vuoden Suuri Käsityölehdessä oli merinovillainterlockista ommellut pitkälahkeiset villahousut. Siinä resorit oli laitettu merinovillaribbistä. Tarvitseeko sitä tilata? Vai voiko resorit ommella siitä samasta merinovillainterlockista? Tai kenties jopa ihan perusresorista? Ohjeessa myös kangas on laitettu jokaiseen osaan kaksinkertaisesti.. Tuleeko niin tosi paksut pöksyt? Tarvitseeko olla kaksinkertaiset pöksyt, jos niitä käytetään kosteussulullisen taskuvaipan päällä?

Josko vaikka tälleen myöhäisheränneenä kokeilis tota yökestoiluakin...
TinttiQQ
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Re: Merinovillainterlockista lyhytlahkeiset villahousut

ViestiKirjoittaja Shuri » To Kesä 06, 2013 21:41

Itsekin olen suunnitellut vastaavia. Tosin vielä ei ole edes ompelukonetta hankittuna... Mutta hyvä on olla suunnitelmia :D

Katsoin, että Sampsukka ainakin myy sitä ribbiä halvemmalla kuin interlockia, joten miksipä sitä ei tilaisi? Toisaalta uskon, että ihan hyvin voisi pöksyt toimia kokonaan interlockista. Eikös esim. Tuhinatuvan pöksyt ole tehty niin..? Ribbikankaan joustavuuden korvaa sitten vyötäröllä kuminauha.

Kaavoista en tiedä. Itselläni on tarkoitus tehdä ihan omalla kaavalla, lähinnä yhdistellen meillä käytössä olleiden pöksyjen parhaita puolia. Ja aion siis tehdä kaksinkertaisesta kankaasta ihan kunnon käyttöön housut, mutta olen hyväksi huomannut öisin kertsien päällä varmistamassa ohuet "pikkarimalliset" Storchenkinderit. Näissä on kyljissä 1 krs, muualla 2 krs kangasta. Näidän kanssa lakanat kastuu ehkä kerran kolmessa viikossa, ilman näitä pari kolme kertaa viikossa.
Minä, eli äiti
Hän, eli isi
Meidän, eli kuivaksi oppinut Päivänsäde 08/2010 sekä osakestoileva Töyhtöhyyppä 08/2012
Kaikkien karvainen kaveri, eli koiramme
Shuri
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja nooby » Su Loka 06, 2013 12:27

Olen yrittänyt etsiä ompelukaavoja villavaippahousuihin, mutten löydä:( Onko kellään vinkata, mistä lähtisin etsimään? Haluisin jotain tämän tyylistä: http://www.bebes.fi/kauppa/product_info ... kiecheck=1

Ovat varmaan ihan simppelit tehdä, jos ei ole peukalo keskellä kämmentä kuten itselläni on.
nooby
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Shuri » Su Loka 06, 2013 19:26

Saisitko mistään käsiisi tuollaisia pöksyjä, ja piirtäisit itse kaavat niiden avulla?
Minä, eli äiti
Hän, eli isi
Meidän, eli kuivaksi oppinut Päivänsäde 08/2010 sekä osakestoileva Töyhtöhyyppä 08/2012
Kaikkien karvainen kaveri, eli koiramme
Shuri
Taapero
Taapero

Paluu TSI-villavaippahousut