vko 50 | Torstai 12.12.2019.

Paras taskuvaippa tällä vuosikymmenellä?

Oletko eksynyt vaippaviidakkoon? Muuten vaan ei onnistu? Kysy täällä vaippojen käyttöön liittyvistä asioista. Vaippojen valintatilanteessa saat apua Vaippahehkut -osiosta.

Paras taskuvaippa tällä vuosikymmenellä?

ViestiKirjoittaja nestorimiikkulainen » To Tammi 08, 2015 20:53

Hei ja tervehdys kestovaippanestorilta!
Esikoista vaipatettu 11 vuotta sitten (!) silloin parhaaksi todetuilla Fuzzeilla, ja nyt olisi edesssä jännittävä tilanne ostaa uusia vaippoja. <3

Vaippamaailma on muuttunut tässä välissä aivan hurjasti, ja olenkin ihan pihalla mitä, mistä ja millä hinnalla hankkia. Suunnitelmissa on ehkä mennä vastasyntyneen kanssa ensin harsoilla (mistäs ja minkälaiset nekin kannattaisi hankkia?), mutta tähänkin otan mielelläni vinkkejä varteenotettavista vaihtoehdoista vastaan.

Esikoisen kanssa tykästyin tosiaan kovasti Fuzzy Bunzeihin, jotka olivat pul-taskuvaippoja. Toimivat (muistaakseni saman merkin) imujen kanssa superhyvin, eivätkä fuskanneet läpi juuri koskaan. Tykkäisin nyt mennä samanlaisella kombolla, koska vaipat saa täytettyä pesun jälkeen valmiiksi, eikä ylimääräisiä kuorivaippoja/villahousuja enää tarvitse lisäksi.

Nyt siis kaikki vinkit kehiin ja neuvokaa tämmöstä eläkeläistä, olisin kovin kiitollinen! :)
nestorimiikkulainen
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Re: Paras taskuvaippa tällä vuosikymmenellä?

ViestiKirjoittaja TuulaK » Su Tammi 18, 2015 20:15

Hei. Ja onnea!
Minua rupesi ihan keljuttamaan, että eikö sinulle kukaan vastaa. Neljä vuotta sitten sinulla olisi tässä kohtaa monta sivua luettavaa. Nyt ovat varmaan kaikki minua modernimmat siirtyneet feispuukkiin. Joten minäpä runoilen, kaikilla kahden lapsen kestovaippakokemuksillani.
Pärjäät täysin hyvin noilla sinulle tutuilla ratkaisuilla myös tämän uuden tulokkaan kanssa. Itse valitsisin sisävaipat ja villahousut jos pääsisin vielä pikkuruista vaipattamaan, mutta kun sulla on jo homma harsoilla hallussa niin älä muuta sitä mikä toimii. Bambuharsojen kanssa kannattaa varmasti tehdä tuttavuutta, ne on todella imukykyisiä ja uusina myös ihanan pehmoisia pientä peppua vasten. Bambuharsot kyllä nyppyyntyy nopeammin kuin puuvillaiset, mutta itse ratkaisin asian ompelemalla niistä myöhemmin imuja taskuvaippoihin. Hyvin toimii vieläkin.
Kotimaisia kannattaa tietysti suosia. Itselläni ainakin on paljon hyvää sanottavaa esimerkiksi näistä meidän lähivaippojen valmistajista Hahtuvahullusta ja Tirsokkaasta sekä muutamasta muustakin kotimaisesta vaippafirmasta. Taitaa nykyään kotimaisten vaipanvalmistajien meininki olla sellainen, että jos vaipassa ei valmiiksi jotain haluttua ominaisuutta ole, niin erikseen tilaamalla sen kyllä siihen saa. Ja kaikissa sateenkaaren väreissä.
Ja parhaat taskut, minun mielestä, meidän lapsilla, on olleet Hahtuvahullun Helmi ja Onnikkaan Toivo. Sekä uutena hankitut että meille kierrätetyt kahden lapsen vaippakauden jälkeen (no Tädin on vielä kesken) edelleen käyttökelpoisia.
Sitten, jos haluat maksimoida hörhönmaineesi niin perehdyt vessaviestintään. Kestoilu on nykyään ihan valtavirtaa, mutta pikkuvauvan pissattaminen herätti hieman hämmennystä ainakin minun lähipiirissä ja vauvantekoikäisessä tuttavapiirissä. Paitsi ei anopissa. Hänellä oli heti homman juju hallussa ja edelleenkin hän bongaa lasten vessatarpeet herkemmin kuin minä. Käsittääkseni lasteni isä vaipatettiin harsoilla, joten mummin äitiydessä varhainen pottailu oli itsestään selvyys.
Osa-aikaisesti kestoilevassa perheessä tahdin määräävät 06/2010 syntynyt Johtaja ja 10/2012 syntynyt Pikkutäti.
TuulaK
Taapero
Taapero

ViestiKirjoittaja nestorimiikkulainen » Ti Tammi 20, 2015 17:09

Kiitos vastauksesta ja onnitteluista! :)
(On täällä kyllä vauhti hiipunut kymmenen vuoden takaisesta, jolloin viestejä tuli varmasti satoja päivässä!)

Tuo vastasyntyneen kestottaminen on vielä vähän mietinnän alla; harsojen rinnalle/sijaan otan toki mielelläni vastaan vinkkejä, jos jotakin huippuvaippoja on itsellä käyttöön sattunut.

Käyttääkö kukaan enää Fuzzeja? Yritin tässä selailla vaippakauppoja, mutta vain muutamasta niitä tuntui enää löytyvän. Onko tästä pääteltävissä, että aika on ajanut niistä ohi, ja muut vaipat ovat syrjäyttäneet ne laadussa?

Se unohtui mainita, että suosin ennenkaikkea nepparivaippoja: oma kokemus tarravaipoista aikanaan ei ollut hyvä, sillä tarrat menivät nopeasti huonoon kuntoon ja repivät vaippoja muutenkin koneessa.
nestorimiikkulainen
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Frank » To Helmi 26, 2015 21:35

Mulla on paljon myös vanhana ostettuja Myllymuksuja, jotka kestävyyden suhteen taitaa olla ikuisia :lol: Mulla kotimaisten valmistajien tarrat ovat toimineet pääosin hyvin. Erityismaininnan ansaitsevat Tirsokkaan tarrat, jotka eivät tarraa muihin ja ovat kuin uudet vuodenkin käytön jälkeen. Itse en tykännyt Hahtuvahulluista, joissa on kangaskanttaus, joka kulahtaa nopeasti. Hahtuvahullut ovat myös ainoat, joista on mennyt neppari rikki. Ella ja susi -merkkiä on mainostettu, mutta itse en ole kokeillut.

Vvv:tä on harrastettu meilläkin ja voin myös suositella, vaikka sen helppous on aika paljon kiinni lapsesta ja äidistäkin. Vaippaikä jää lyhyeksi, mutta vaippoja voi silti kulua enemmänkin, koska vaippa vaihtuu käytännössä joka pissan jälkeen.
Frank
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Paluu Vaippakonkarit vastaavat