vko 51 | Maanantai 16.12.2019.

Päikkärit ulkona ja kestovaippa?

Oletko eksynyt vaippaviidakkoon? Muuten vaan ei onnistu? Kysy täällä vaippojen käyttöön liittyvistä asioista. Vaippojen valintatilanteessa saat apua Vaippahehkut -osiosta.

Päikkärit ulkona ja kestovaippa?

ViestiKirjoittaja Meea » Ke Tammi 09, 2013 09:55

Tyhmä kysymys mut nukutatteko kestovaipatetun vauvan ulkona pakkasillakin :)?
Meea
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

Re: Päikkärit ulkona ja kestovaippa?

ViestiKirjoittaja amp » Ke Tammi 09, 2013 11:17

Kyllä on nukutettu! :) Kovemmilla pakkasilla on vaippahousuina pitkälahkeiset villahousut.
amp
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Jkh76 » Ke Tammi 09, 2013 13:05

Meillä kans nukkuu pakkasilla ulkona villisten kera ja aina on ollut lämmin vauva :D
Minä, mies, tyttö 2004, poika 2006, poika 8/2012 (lähes täyskestopeppu) + yksi hännänheiluttaja
Jkh76
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Zoey » Ke Tammi 09, 2013 13:34

Täällä myös, ihan PUL-vaippojenkin kanssa.

Vinkki: mä oon pitänyt sitä äitiyspakkauksen kylpylämpömittaria vaunuissa makuupussin sisällä. Jos sen lukema näyttää hyvältä (kurkkaan aina heti sisään tullessa ennen kuin ehtii lukema nousta), niin sitten ei tarvitse huolehtia siitä, missä lämpötilassa se vaippakin siellä on. Meillä on yleensä ollut lämpötila makuupussin sisällä 13-18, ja siinä sisäpuolella on ollut vielä sisävaatteet+villahaalarit.

(meillä toi lämpötila on pysynyt noin korkeana siksi, että vaunuissa pohjimmaisena on lampaantalja ja sitten vasta makuupussi)

Toki jos kylmyys pääsisi vaippaan asti niin sitten olisi hirmu kurjaa, mutta eipä se kylmyys sinne asti saa päästä muutenkaan, vaikka olisi millainen kertsiviritys päällä...
vaippoja ompelen minä, 30v äippä, sotkee kaksospojat 9/11 sekä tyttö 8/13 ja pesee isukki.
Zoey
Oppipoika
Oppipoika

ViestiKirjoittaja Kaktus » Ke Tammi 09, 2013 15:29

Kyllähän se paksuhko kestovaippa enemmän lammittaa kuin kertisvaippa, joka on kuivana ihan ohut liru, ja muuttuu paksuksi vasta kastuessaan. Tuskin lapsi pissaa ensitöikseen vaippaansa täyteen, kun unille laitetaan.
7 lapsen äiti, 1 kuivaksiopettelija, 1 kokonaan vaipoissa.
Kaktus
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

ViestiKirjoittaja Meea » Pe Tammi 11, 2013 22:20

Meil on coolmax pintaiset taskut käytössä ja lisäimua oon laittanut päikkäreille. Pari kertaa oon nyt kokeillut pitää ulkona päikkäreillä kestovaipalla ja oon heti herättyä katsonut/kokeillut vaippaa niin on ollut kuiva.. Pitänee hankkia nuo villikset vielä. Meillä on thermopohja ja lampaantalja et uskoisin että lämmin on pyllyyn :)
Meea
Vastasyntynyt
Vastasyntynyt

ViestiKirjoittaja Tamavi » Pe Tammi 18, 2013 19:52

molemmilla olen aina käyttänyt kestovaippoja myös pakkasella ulkoillessa ja nukuttaessa. Kylmähän tulee ulkoapäin, joten märän vaipan pitäisi ensin päästä jäähtymään, jotta olisi kylmä lapsen iholla. Villahousut ovat varmasti hyvä, meillä ei ole niitä käytetty, mutta jotka omistavat, niin ovat varmasti paikallaan.
Tamavi
Kaikennähnyt
Kaikennähnyt

Paluu Vaippakonkarit vastaavat